Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.04.2007 02:22 - Правият път
Автор: queenestir Категория: Други   
Прочетен: 4797 Коментари: 17 Гласове:
2



Оглеждайки се около себе си, виждам красиви неща, ситуации, красиви взаимоотношения! Само, че аз не живея в света на приказките, където всичко е вълшебно и където нещата се случват само с едно докосване на вълшебната пръчица,  на приказната фея и макар, че съм позитивен човек, с положително мислене и винаги търся да открия добрата страна на нещата виждам, и не дотам приятни неща!
 
Например, едно от нещата, което ми прави особено силно впечатление и което срещам  в хората, с които имам почти всекидневен контакт,  е желанието за манипулация!  За мен това си е точно -  манипулация! Опитваш ли се да се намесваш в живота на някой човек, да му влияеш при вземането на решение, да даваш мнение, без той да го е поискал - това си е манипулация! Има такива хора и основното им оправдание е, че го правят за " доброто " на тяхният близък...  Колко удобно... нали?

Вместо да се замисля за собствените си грешки и недостатъци, и да променям себе си, аз решавам, че е по-уместно  да " поправям" грешките и недостатъците на своя ближен....и така да му покажа " правия път "!
А кой е правият път за моя ближен?
Този ли, който е и за мен?
Не вярвам!

Моят път си е мой, а пътят на човека до мен е съвсем различен!
Хубаво е да не забравяме, че всеки има свой собствен път в живота и всеки приема своя път за правият. Затова никой отстрани не може да прецени кой е правият път за другият човек до нас, пък бил той и наш много  близък- син, дъщеря, брат, приятел.....

Нямаме власт над никого, освен над самите себе си и определяме единствено собствените си приоритети и собственият си път в живота!  В подкрепа на тези мои мисли  ще използвам един цитат, който вече съм използвала в друг мой постинг, но мисля, че тук е много подходящо да го използвам отново и той гласи: " Пътят на човека в собствените му очи е прав! " Всеки човек сам за себе си е убеден, че пътят по който върви е правият! И това е нормално, иначе не би вървял по него!

Така, че лично аз отдавна съм престанала да се намесвам в живота на мойте близки и да давам мнение и съвети!  Правя го само в случай, че поискат мнението ми. Защото смятам, че да се даде мнение, без някой да го  желае,  това е натрапване на личната ми воля над волята на някой друг и нахлуване в личното му пространство!  А това, според мен е крайно оскърбителен и унизителен факт за дадената личност!
Защото смятам, че е най-добре всеки сам да изгражда своя живот, по начин по-който намери за най-добър, и всеки сам да избира пътя, по който ще върви,  да взема  свойте решения, както и да носи последствията от собственият си избор - било то положителни или отрицателни!
 
Това са плюсовете и минусите, плод  на свободната воля, която Бог ни е подарил!


Тагове:   път,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. queenestir - Благодаря, АZ! :)
13.04.2007 17:22
"...Всеки сам трябва да се стреми да направи живота си такъв , че хората около него да искат да пеят от щастие ...".
Колко поетично и красиво си го написала, AZ!
Всъщност не се изненадвам - ти си прекрасна поетеса!
Благодаря ти за добрите слова! Окриляват ме и ме карат да се старая още повече!
Поздрави и усмивки, и за теб!:)))
цитирай
2. tsvetamak - :)
13.04.2007 18:47
Да, права си. Това манипулиране започва още в крехката детска възраст от родителите, когато си мислят, че те знаят най-добре кое е добро за децата им. По този повод ще си позволя да кажа един виц, който всъщност е доказателство за това:
Майката се провиква от терасата към играещото дете долу:
- Прибирай се!
Детето отговаря:
- Защо, гладен ли съм?
Майката:
-Не, студено ти е!
Та, така...
Поздрави за хубавия постинг и приятна вечер:)
цитирай
3. queenestir - Цвети!
13.04.2007 19:18
За съжаление е точно така! Ние, майките ( не всички, разбира се ) често прекаляваме в това отношение!
Не случайно са създадени тези вицове, те са отражение на нашата действителност!
Благодаря ти за прекрасният коментар!:)
И за посещението!
Приятна вечер и на теб!:)
цитирай
4. qqtrajnaqq - ...
13.04.2007 21:22
Едно голямо поздравление за написаното !!!
Присъединявам се към двете дами , az1961 и tsvetamak с техните
изчерпателни коментари .
Приятно ми беше ,че бях в блага ти queenestir !
цитирай
5. queenestir - Благодаря, qqtrajnaqq!
13.04.2007 21:49
И на мен ми e приятно, че си тук и те приветствам с - добре дошла в блога ми!
Радвам се, че хареса постинга!
Не крия! Думите ти ме зарадваха!:)
Хубава вечер и пак заповядай!:)


цитирай
6. mery67 - Да манипулираш си е направо изку...
13.04.2007 22:35
Да манипулираш си е направо изкуство и това е способноста да накараш другите да мислят и действат по начин желан за теб.Права си , че има хора , които обичат да се месят и да се натрапват със съветите си.Всеки може би е попадал на такава порода.В такива случаи аз преценям до колко мога да се възползувам от техните съвети .Крайните решения обаче са си мои!Поздрави за интересните мисли.
цитирай
7. queenestir - Мери!
14.04.2007 09:55
Поздрави за изградената стратегия и за силният характер!
Само една силна и възпитана личност, може да изслуша най-учтиво някого и да прецени какво да извлече за себе си!
Смятам, че в някой случай не е лошо да чуем и друга гледна точка, и друго мнение, не се знае, може и да бъде полезно с нещо и да ми послужи, но в крайна сметка окончателното решение, предпочитам да е мое! Друг е въпроса, че това решение може и да е частично повлияно от дадения ми съвет, но един мъдър човек преценя, ако това е за негово добро....няма нищо лошо!
Благодаря ти за мъдрите думи, Мери!:)
Хармоничен и красив ден ти пожелавам!:)))
цитирай
8. comfy - Всичко е много интересно -
15.04.2007 00:42
особено мислите ти по тези така важни проблеми...

Но тук не намираш ли противоречие или просто неправилно формулирани мисли:

"Нямаме власт над никого, освен над самите себе си и определяме единствено собствените си приоритети и собственият си път в живота!"

... сама знаеш, че това не е така...

Целувки! ;)*
цитирай
9. queenestir - Благодаря, comfy!:)
15.04.2007 01:52
Нямаме власт над никого ДРУГИГО, освен над самите себе си......

Надявам се така вече да не откриваш противоречие, ако правилно съм те разбрала.....и да се разбира по-добре смисъла на изречението! :)

Поздрави на Кишинев!:)
И лека нощ отново!:)
цитирай
10. comfy - Уважаема Кралицо,
15.04.2007 13:08
точно обратното е, според мен, де:

можем да имаме и често имаме власт над други хора много повече, отколкото над себе си!!!

Ако не беше така, животът щеше да е съвсем друг - съвсем друг!!

Не искам да споря - това е моето мнение! ;)**
цитирай
11. queenestir - comfy!
15.04.2007 14:16
За съжаление си прав, че е много трудно човек да контролира, обуздава себе си и собствените си страсти, а се опитва да контролира другите около себе си!
Истината е, обаче, че на никого не му е приятно да властват над него, именно поради тази причина се получават конфликтите. Затова и светът е такъв, какъвто е сега! Ако аз се опитвам да моделирам, извая ( което е равносилно на властвам, независимо какви глаголи използвам), човека или хората около мен, сблъсъците ми са гарантирани. Защото човек е създаден да бъде свободен и обичан, а не да бъде роб, подвластен някому!
Светът е такъв още и най - вече, защото, казано с две думи - липсва любовта. С огромно съжаление го казвам!

Комфи, не ми се сърди, приятелю, това е моето мнение! Дано не съм те засегнала!
Хубав ден ти желая!:))
цитирай
12. comfy - Е, как така ще ме засегнеш, когато
15.04.2007 15:37
така пространно разсъждаваш върху "темичката"...

Ние можем да опитваме какво ли не през живота си, но... ще е грешка да не се съобразяваме с реалиите и да ги игнорираме, защото не ни харесват...

Всъщност, виждам, че позициите ни са сходни в някаква степен, но... под различен ъгъл гледаме едни и същи неща... и, както казват, всеки гледа от собствената си камбанария... :)))

Приятно е да се беседва с теб - много си коректна!!! ;)*

*
цитирай
13. queenestir - Съжалявам, comfy!
15.04.2007 16:14
Май наистина дълъг ми стана коментара или както ти казваш - " ...пространно размишлявах по "темичката"....", но не успях да се изразя с по-малко думи!

Съгласна съм, че ако не разрешаваме проблема, а го игнорираме, то това не означава, че проблем не съществува! Той ще стои пред нас като огромна планина и ще се чудим как да продължим - крила нямаме да полетим, път няма да заобиколим - остава единствен вариант, да се заемем сериозно и да го решим........стига, обаче да можем да проумеем, че има проблем.......

Благодаря за комплимента, comfy!:) Опитвам се да съм коректна, когато изказвам мнениe пред някого! Водя се от следната мъдрост: " Блага дума отклонява от ярост! " Все пак целта не е да се нараним или обидим с нетактична, груба дума, а да стигнем до единомислие, ако е възможно, разбира се, ако не - добре........различни хора - различни мнения, нищо ново под слънцето.....:)
Радвам се, ако успявам!
И на мен ми беше приятно присъствието ти в блога ми!:)
Хармоничен ден ти желая!:)
цитирай
14. binoki - Много интересен постинг
15.04.2007 21:16
и ми помогна да осмисля накои неща!
цитирай
15. queenestir - Благодаря ти!
15.04.2007 21:22
Много се радвам, че си открила нещо полезно за себе си, Биноки!
Приятно ми е, че ме посети! Винаги си добре дошла!:)))
цитирай
16. анонимен - Нека сгреша, но аз да съм си виновна,
21.04.2007 10:40
а не да слушам друг, съветите му и после да страдам от чуждите грешки!:)))
цитирай
17. queenestir - Абсолютно правилно, sekirata!
22.04.2007 16:28
Напълно съм съгласна с теб!
Приятно ми е, че си ми на гости!:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: queenestir
Категория: Други
Прочетен: 174012
Постинги: 12
Коментари: 276
Гласове: 1890
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930